Továbbfejlesztenék az elektromos kukásautót és elindulhat az autós Bubi

Jedlik Ányos Klaszter az Innovációs Munkabizottság ülésén almunkabizottságot hozott létre azért, hogy az Electromega Kft. fejlesztését egy mintaprojektté fejlesszék.

A cég és a Klaszter célja, hogy egy olyan 100%-ban elektromos meghajtású kukásautót készítsenek, amely sorozatgyártásra is alkalmas és a megfelelő engedélyek beszerzése után kereskedelmi forgalomba hozható Magyarországon, majd a későbbiekben akár a nemzetközi piacon is. Ezzel nem csak a hazai kutatás-fejlesztést és a hazai gépjármű-gyártást lehetne gazdagítani, hanem munkahelyeket is teremtene egy új elektromosbusz-összeszerelő üzem.

A már létező prototípus alapján, amely jelenleg is tesztüzem alatt van Békéscsabán, szeretnének 3 további, különböző méretű, hulladékszállításra alkalmas járművet megépíteni.

A fejlesztéssel párhuzamosan egy kísérletet is végeznek, amely során szeretnének egy olyan hatótáv növelő motort létrehozni, ami közúti közlekedésben is használható és akár napi 500 km távolság megtételére is képes lenne vele az adott jármű. A Klaszter és az Electromega Kft. mintaprojektjéhez most pályázati forrásokat is keresnek. Az Innovációs Munkabizottság egyik fő feladata ugyanis mintaprojektek tervezése.

„A CO2 kvóta értékesítéséből számos mintaprojekt megvalósulását támogathatja majd a Kormány, ezért szükséges ezeket felkutatni és részleteiben is kidolgozni, hogy mire megnyílnak a lehetőségek, már legyenek kész terveink és projektjeink” – hangsúlyozta Pethő József,  a Klaszter ügyvezetője. A cég vezetői most a fenntartható üzleti modell kidolgozásán fáradoznak, míg a Klaszter a Jogi Munkabizottság segítségét kérte az engedélyezési eljárással kapcsolatban.

Jöhet az autós Bubi

car2Go
Így nézne egy budapesti e-car sharing pont is

Az ülésen egy másik, hasonló jelentőséggel bíró projekt elindításáról is szó esett. A GreenGo Car Europe Kft. és a Qualysoft Informatikai Zrt. közösen beadott projektjavaslata egy hazai e-car sharing rendszer megvalósítására irányul, amelyhez hasonló néhány európai városban már sikeresen működik

A projekt célja egy olyan pilot rendszer elindítása Budapesten, amely egyrészről a Bubi közbringarendszer elvén működne, vagyis a felhasználó a város több pontján kihelyezett felvevő/leadó ponton bérelhetne villanyautókat (8 különböző típust), valamint töltési szolgáltatást is nyújtana, amelyet bármely villanyautó tulajdonos igénybe vehetne. A projekt 2015 őszén egy alaprendszerrel el is indul.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.