Gyűjtik az ösztönzőket, jöhetnek a céges e-verdák

Június 30-án vitatja meg a Klaszter Közlekedési Munkabizottsága, hogy milyen további ösztönzőket javasolnak a Kormány számára annak érdekében, hogy a fogyasztóknak és a cégeknek megérje elektromos autóra váltani a jövőben.

A Jedlik Ányos Tervben szereplő realista becslés alapján 2020-ra közel 52 ezer elektromos autó lehet Magyarországon. Ahhoz, hogy ezt a számot elérjük, ösztönözni kell a magyar lakosságot, kedvezményeket kell kidolgozni az e-verdát használók számára. A Klaszter Közlekedési Munkabizottsága szeptember 30-ig dolgozza ki a Kormány számára javaslatait a további ösztönzőkről.

Mivel a jelenlegi hazai autóeladások 70%-a flottaeladás, így a cégek megszólítása kulcsfontosságú lehet a kitűzött autó darabszám elérése érdekében. Ezért a munkacsoport javaslatokat dolgoz ki arra, hogy könnyítse az elektromos autóflották elterjedését is.

„Amikor egy cég autóbeszerzésen gondolkodik, akkor a fenntartási költségek mellett a beszerzési költségek is hangsúlyosak. Az elektromos autók beszerzésére pedig jelenleg az autók ára mellett a gépjárműadó valamint a az autóval bejárható terület bagysága van hatással. Azon dolgozunk, hogy csökkentsük a beszerzéssel, valamint fenntartással járó költségeket. Javasolni fogjuk, hogy az elektromos céges autók esetében csökkenjenek a súlyadók, egyéb önkormányzati adók valamint a biztosítási költségek. Azon is dolgozunk, hogy hogyan lehet az elektromos autókat éjjel akár közterületen tölteni, hiszen nem mindenkinek van lehetősége garázsban tárolni” – mondta Pethő József, a Munkacsoport vezetője.

A végleges javaslatot a Klaszter szeptember 30-ig küldi meg a Nemzetgazdasági Minisztérium részére, de addig is több egyeztetést szervez még a Klaszter munkacsoportja a tagok és egyéb szervezetek számára. A Közlekedési Munkacsoport tervei között szerepel, hogy az ösztönzők véglegesítése kapcsán szorosabb együttműködést alakít ki a BKK szakértőivel, hiszen a Jedlik Ányos Tervnek és a Fővárosi Közgyűlés által elfogadott Balázs Mór Tervnek is összhangban kell lennie. Ez utóbbi tartalmazza ugyanis a főváros közlekedés-fejlesztési terveit.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.